neina+zaquan

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 5, 2011

..MEco556..

hye. today i want to story bout my beloved lecturer. hehe. lecturer time aku part 4 subject managerial economic which is we called it as ME. course code die ECO556. hehe. nme lecturer tu PM Hasan bin Ibrahim. okay tapi i just call him En. Hasan. everytime for his class aku akan duduk paling depan. subject feveret lah katakan. tu yang dapat A. hehe. btw, tenkiu En. Hasan.

nape aku suke subject ni?1st sebab die calculation subject. 2nd sebab style En. Hasan ajar memang nak sampai kiteorang paham. selagi tak paham selagi tu la die ulang. lagi2 dapat student cam aku ni. lambat pikap. huhu. and the last reason is sebab En. Hasan kenal and ingat aku. hee. (bangga giler!) okay. poyo la kan. orang laen sumer bederet2 lecturer kenal pon tak heran. well, aku ni bukan ler femes and well-known student. tu yang biler ade lecturer kenal and ingat, aku dah bangga sampai kembang2 sumer. takde kempis2. haha.

setiap kali class ME memang kiteorang akan WAJIB kene jawab kuiz. dats y bile cakap ade kuiz ME aku cam xkesah sangat. sebab dah sebati ngan diri aku. cewah. ingat buat kek ke?! huhu. then setiap kali mase menjawab kuiz da nak abes and still ade few students yang belom siap, die akan cakap camni "DA2..TAK PAYAH LER PK2 LAGI..MEMANG SALAH PON JAWAPAN AWAK TU..ANTA JER KERTAS TU.." huhu. tu yang wat kiteorang lagi nak betolkan.

En. Hasan dalam class memang quite suke bercerita. but he's very low profile. even die da dapat title PM tp time die kenalkan diri kat class kiteorang die still cakap "name sy En. Hasan Ibrahim". aku dapat tau die PM pon dari other student. kiteorang ade tengok pict die time gi vacation kat overseas. tapi sebab low profile tu td, die cakap tu background kat kdai gambar tu. haha. taknak mengaku pule. huhu.

bile wat kire2 bese lah aku dan calculator memang xdapat dipisahkan. even soalan tu 2+2 pon aku nak tekan kalkulator gak. huhu. En. Hasan mesti cakap "HAA..TEKAN LER KALKULATOR TU..TAK CAYE PLAK KITE KIRE.." haha. memang aku asek terkene ajer kat dalam class tu. tapi tu la yang wat aku semangat nak gi class die.

haa. 1 lagi yang aku paling ingat. pensel box En. Hasan team Arsenal. tapi die cakap kat kiteorang die bukan minat kat Arsenal tapi sebab pensel box Arsenal tu murah, so die beli la. haha. buley pule camtu erk. hehe.

ekceli banyak bende lagi tapi kalo aku citer memang sampai tumpang blog orang sebelah pon tak abes. huhu.



p/s: tenkiu to En. Hasan sebab dah menaburkan ilmu pada saya dan rakan2. May Allah always bless you sir!


1 comment:

neina zaini said...

owh..xpe en.hasan. ni sy xikot style omputih. even blom mninggal pon boleh wat biography bout them. hehe. org melayu ckp mengenang jase. hehe. btw, ape yg sy tulis tu is the truth. so, en.hasan memang layak utk sumer tu. hehe =)