neina+zaquan

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 29, 2011

..nak bercinte ke nak bergaduh?! ..

Hey you girls out there! Come to me! Hehe. Opss! Okay actually I just want to share something with you. Maybe some girls think that what will I share here is not good but it’s okay for me. Okay. Let me straight to the point. Actually it’s about love relationship. Hmm. Biase lah kan kalo da bercinta mestilah ade gaduh2. Tetibe teringat long times ago my ustazah had said “kalo 1 ae kamu semua ade pasangan dan kamu xpenah bergaduh, itu maknanye ade sesuatu yang xkena ngan hubungan kamu”. Hmm. At first I think ape lah ustazah ni. Takkan ler sampai camtu. Who knows ntah2 memang ade yang xpenah gaduh2. Okay fine. At that time I still have no boyfriend and don’t know the situation if in a relationship. That’s why I can think in that way. But now, I’m realized that my ustazah is right! Happy cemane pon kiter, mesra cemane pon kiter, one day kiter mesti akan ade perselisihan faham. And sometimes that fight is because of a small issue. It can be one of us was not in the mood but the other one has something to share with. So bile yang sorang da taknak layan, yang sorang lagi pon mule lah merajok lah, makan ati lah, kecik ati lah and what so ever lah. Alangkan Allahyarham P.Ramlee pon ade cakap “sedangkan lidah lagi tergigit”. Okay. What I want share here is what you should do kalo bergaduh ngan boyfriend. Hmm. I’m not too good but I just think that my way is quite useful to those girl yang lembut ati sangat. Okay first kalo you all gaduh and your bf marah sampai xnak msg lah xnk pick up phone lah. Senang jer. You ignore jer die tu. Kalo sekali due tu buley la pujok. But if it’s too often, jangan ler bagi muke sangat. Biakan die pujok diri sendiri. Kan bile you xpujok, die akan terasa yang you da xheran ngan die. An an an. Tapi bile you asek pujok jer, mesti diorg pk “alah. Nnt mst gf aku pujok. Biakan die pujok” haa. Betol x? tp bile you xpujok2, msti die da cuak. Even time tu you nanges cam org giler ke frust ke tapi kuatkan ati. Xpayah pujok2 die k. huhu. Then kalo die marah2, nape mesti nak kene diam ajer? Nape x fight balek? Selagi you diam jer bile die marah selagi tu lah die rase diri die raja tau. But if you fight him back, he will know that you also have a pride to protect! Melawan cakap bf doesn’t mean that you’re rude. Tapi kalo nak melawan pon agak2 ler yer. Hmm. For me, by doing all these kind of things, I jadi lebih kuat and now Alhamdulillah I da tak secengeng dulu! Kalo gaduh ape I buat? Having fun with my buddies! Haha. Okay not buddies actually but my siblings. Huhu.

p/s:setiap orang ade cara mereka tersendiri =)

No comments: