neina+zaquan

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 20, 2010

aKu.DiA.KaMu

takde keje cari keje..takde masalah cari masalah..skang sape yang susah?mereke dan keluarga mereka..hehehe..

aku merujuk kepada si gadis sunti..kamu merujuk kepada si jejaka idaman si gadis..dia merujuk kepada???

aku bercintan cintun dengan kamu..mase bercinta semuanye indah..kamu konon2 bjanji nk jage aku..nak sehidup semati..nak semua la...tp akhirnye ade jugak die..knpe??sape die??

kamu xkesian ke kat aku??bile ade die..aku lah yang kne menanggung segala penderitaan..kamu cume tau ape??buat bodoh je..sbb kamu bodoh..cmtu??huh!

bile da dapat dia..kamu abaikan dia..sape yang kene uruskan dia?aku juge??yang menanggung malu sape?aku juge?sedangkan dia itu adalah milik kamu juge!

kesimpulannye:

wahai si gadis sunti dan si jejaka di luar sane..ingatlah..bercinta berpada2..jangan sampai ade die--> ANAK diantara anda sedangkan anda tiada ikatan yang sah..kasihanilah dia yang tidak berdosa itu..tanpa belas kasihan dia dibuang sedangkan dia sudah berjanji dengan ALLAH bahawa dia mahu mnjadi anak yang soleh dan solehan untuk kalian..dia sendiri tidak tahu bahawa dia adalah anak luar nikah..alangakah sedihnye dia bile mendapat tahu bahawa "ibubapa"nye membuangnye..seandainye dia sudah tahu dan dapat berfikir ketika di dalam perut lg..sudah pasti dia sendiri yang akan mematikan dirinye ketike di dalam perut kerana dia merasa malu dengan dirinye walaupun die tidak bersalah dan tidak berdosa.

sekadar renungan dan peringatan bersama...

No comments: